Nazwa klienta:
Kitopi
Lokalizacja:
Bliski wschód: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt, Arabia Saudyjska, Katar, Bahrajn
Branża:
Multi-brand Restaurant
Czas realizacji projektu:
2022 - 2023
Wykorzystane technologie:
Dynatrace, Kafka, Faust Streaming, Slack
Obszar:
Obserwowalność
Korzyści biznesowe dla klienta:
- Szybsze i łatwiejsze podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o dane
- Szybkie wykrywanie błędów aplikacji
- Szybkie wykrywanie problemów w działaniu kuchni
- Łatwiejsze zarządzanie kuchniami w oparciu o dane
- Rozbudowana analiza danych
O kliencie:
Kitopi to zaawansowana technologicznie restauracja multibrand działająca na terenie Bliskiego Wschodu. Poza tym, że posiada własne restauracje, integruje się również z innymi markami restauracyjnymi.
Jak działa Kitopi? Zamówienia dla danej marki wpadają do najbliższej fizycznie kuchni i są tam realizowane a później dostarczane. Wszystkim steruje Smart Kitchen Operating System (SKOS).
Dzięki temu, Kitopi może dostarczać zamówienia w czasie poniżej 30 minut od złożenia.
Kitopi koordynuje pracę ponad 100 fizycznych kuchni, obsługuje ponad 200+ brandów i przyjmuje 34 tys. zamówień dziennie.
Wyzwanie:
Zarządzanie zamówieniami dla ponad 200 brandów stanowi prawdziwe wyzwanie! Systemy IT odpowiedzialne są za realizację wielu skomplikowanych procesów, jak:
- zarządzanie zamówieniami
- zarządzanie płatnościami
- zarządzanie dostawami
- zarządzanie menu i brandem
- wsparcie klienta
- planowanie posiłków (np. Catering)
Nowoczesny stos technologiczny, bazujący na rozwiązaniach cloud-native, dostarcza wielu danych, ale potrzebna jest implementacja rozwiązania, które na bazie danych z obserwowalności dostarczy informacji o stanie aplikacji, jak również pozwoli sterować działaniami restauracji.
Cel:
Monitorowanie, wykrywanie i diagnozowanie problemów w działaniu Kitopi (np. problemy z dostawą czy zamówieniami) oraz problemów technicznych aplikacji.
Rozwiązanie:
Aby osiągnąć cel, wdrożono nasze flagowe narzędzie – Dynatrace. Dzięki temu, Kitopi Command Center zyskało pełną widoczność na stan systemu obsługującego operacje związane z zamówieniami. Budując rozwiązanie oparte o streaming danych z Kafka w celu stworzenia operacyjnych metryk przekazywanych dalej do Dynatrace, Kitopi uzyskało kompletną wizualizację parametrów biznesowych takich jak: liczba składanych zamówień, czy monitoring dostępności poszczególnych kuchni lub problemów z przyjmowaniem zamówień dla brandów. Wprowadzenie Dynatrace Grail DataLakehouse pozwoliło na transformację dotychczasowego podejścia opartego o metryki na rozwiązanie bazując na zdarzeniach, dzięki czemu informacje są analizowane szybciej i mogą bazować na źródłach do tej pory niedostępnych w monitoringu metrycznym.
Efekt:
Alarmowanie o problemach – dzięki łatwemu dostępowi do danych telemetrycznych generowanych przez aplikację, Command Center szybko zauważa, reaguje i rozwiązuje problemy np. problemy z dostawą, braki składników w kuchni czy kolejkowanie zamówień.
Poprawienie procesu podejmowania decyzji biznesowych – dzięki danym zebranych przez Dynatrace zredukowano czas potrzebny na analizę danych z monitoringu biznesowych i dostarczono mechanizmy oceny rzeczywistego wpływu problemów na działalność operacyjną restauracji.
Sterowanie pracą poszczególnych restauracji na bazie danych biznesowych zbieranych przez Dynatrace - Kitopi uzyskało możliwość korelowania wskaźników biznesowych w czasie rzeczywistym, co pozwoliło na podejmowanie korzystnych działań i decyzji.
Jeśli chcesz poznać szczegóły tego case study, obejrzyj 20-minutową prelekcję Adriana Gonciarza z Kitopi podczas konferencji Observability 2023!