Jak zwiększyć wykrywanie problemów operacyjnych oraz przyspieszyć podejmowanie decyzji biznesowych dzięki obserwowalności - Case study Kitopi

10 January, 2024 10:00 5 min Administrator

Nazwa klienta:

Kitopi

Lokalizacja:

Bliski wschód: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt, Arabia Saudyjska, Katar, Bahrajn

Branża:

Multi-brand Restaurant

Czas realizacji projektu:

2022 - 2023

Wykorzystane technologie:

Dynatrace, Kafka, Faust Streaming, Slack

Obszar:

Obserwowalność

Korzyści biznesowe dla klienta:

  • Szybsze i łatwiejsze podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o dane
  • Szybkie wykrywanie błędów aplikacji
  • Szybkie wykrywanie problemów w działaniu kuchni
  • Łatwiejsze zarządzanie kuchniami w oparciu o dane
  • Rozbudowana analiza danych

O kliencie:

Kitopi to zaawansowana technologicznie restauracja multibrand działająca na terenie Bliskiego Wschodu. Poza tym, że posiada własne restauracje, integruje się również z innymi markami restauracyjnymi. 

Jak działa Kitopi? Zamówienia dla danej marki wpadają do najbliższej fizycznie kuchni i są tam realizowane a później dostarczane. Wszystkim steruje Smart Kitchen Operating System (SKOS). 

Dzięki temu, Kitopi może dostarczać zamówienia w czasie poniżej 30 minut od złożenia.

Kitopi koordynuje pracę ponad 100 fizycznych kuchni, obsługuje ponad 200+ brandów i przyjmuje 34 tys. zamówień dziennie.

Wyzwanie: 

Zarządzanie zamówieniami dla ponad 200 brandów stanowi prawdziwe wyzwanie! Systemy IT odpowiedzialne są za realizację wielu skomplikowanych procesów, jak:

  • zarządzanie zamówieniami
  • zarządzanie płatnościami
  • zarządzanie dostawami
  • zarządzanie menu i brandem
  • wsparcie klienta
  • planowanie posiłków (np. Catering) 

Nowoczesny stos technologiczny, bazujący na rozwiązaniach cloud-native, dostarcza wielu danych, ale potrzebna jest implementacja rozwiązania, które na bazie danych z obserwowalności dostarczy informacji o stanie aplikacji, jak również pozwoli sterować działaniami restauracji. 

Cel: 

Monitorowanie, wykrywanie i diagnozowanie problemów w działaniu Kitopi (np. problemy z dostawą czy zamówieniami) oraz problemów technicznych aplikacji.

Rozwiązanie: 

Aby osiągnąć cel, wdrożono nasze flagowe narzędzie – Dynatrace. Dzięki temu, Kitopi Command Center zyskało pełną widoczność na stan systemu obsługującego operacje związane z zamówieniami. Budując rozwiązanie oparte o streaming danych z Kafka w celu stworzenia operacyjnych metryk przekazywanych dalej do Dynatrace, Kitopi uzyskało kompletną wizualizację parametrów biznesowych takich jak: liczba składanych zamówień, czy monitoring dostępności poszczególnych kuchni lub problemów z przyjmowaniem zamówień dla brandów. Wprowadzenie Dynatrace Grail DataLakehouse pozwoliło na transformację dotychczasowego podejścia opartego o metryki na rozwiązanie bazując na zdarzeniach, dzięki czemu informacje są analizowane szybciej i mogą bazować na źródłach do tej pory niedostępnych w monitoringu metrycznym.

Efekt: 

Alarmowanie o problemach – dzięki łatwemu dostępowi do danych telemetrycznych generowanych przez aplikację, Command Center szybko zauważa, reaguje i rozwiązuje problemy np. problemy z dostawą, braki składników w kuchni czy kolejkowanie zamówień.

Poprawienie procesu podejmowania decyzji biznesowych – dzięki danym zebranych przez Dynatrace zredukowano czas potrzebny na analizę danych z monitoringu biznesowych i dostarczono mechanizmy oceny rzeczywistego wpływu problemów na działalność operacyjną restauracji.

Sterowanie pracą poszczególnych restauracji na bazie danych biznesowych zbieranych przez Dynatrace - Kitopi uzyskało możliwość korelowania wskaźników biznesowych w czasie rzeczywistym, co pozwoliło na podejmowanie korzystnych działań i decyzji. 

Jeśli chcesz poznać szczegóły tego case study, obejrzyj 20-minutową prelekcję Adriana Gonciarza z Kitopi podczas konferencji Observability 2023!

Sprawdź także

Zadzwoń +48 22 657 0438

lub wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!

Nazywam się
i jestem zainteresowany
Proszę o kontakt pod adresem
lub numerem tel.