User Experience / Customer Experience

Jak szybko możesz dowiedzieć się czegoś nowego o swoich użytkownikach? Każdego dnia zbierasz setki tysięcy pomiarów. Zbyt wiele, żeby mieć czas przez wszystkie się przebić, zbyt ciężkie w sortowaniu żeby uzyskać informację zarówno o segmentach, jak i o pojedynczych użytkownikach.

Te problemy rozwiązuje Omniscopy. Będziesz wiedzieć więcej, nie tracąc przy tym czasu. Aby widzieć, co faktycznie robią użytkownicy, nie tylko patrzeć w statystyki. Żeby tysiące pomiarów dały się szybko zwizualizować i można było podjąć na tej podstawie decyzję. I żeby ta decyzja miała długoterminowy, dobry skutek na konwersję.

Optymalizacja Customer Experience

Użytkownicy wchodząc na stronę zwykle mają jakiś cel. Zadaniem produktu jest umożliwić im jego realizację. Minęły już czasy, kiedy użytkownik sfrustrowany swoim doświadczeniem sięgał po słuchawkę i dzwonił na infolinię. Teraz potrafi zmienić produkt.

Omniscopy umożliwia zwiększenie zadowolenia klientów z korzystania ze strony. Pozwoli Ci oczyścić komunikację i usprawnić interakcję użytkownika z interfejsem. Zobaczysz, co sprawia, że konwertują i jakie treści powodują, że zamykają okno. Wszystkie informacje w Omniscopy są oparte o segmenty. Nie będziesz tracić czasu, przeglądając pojedyncze dane dotyczące użytkowników lub odfiltrowując dane dotyczące grup. Zobaczysz dokładnie, co sprawia, że młodzi użytkownicy decydują się na nowy pakiet, a seniorzy rezygnują ze strony.

  • zobacz na jakich podstronach Twoi użytkownicy zatrzymują się na dłużej;
  • przeglądaj heatmapy najbardziej interesujących ich treści;
  • popraw CX segmentu użytkowników.

Przejrzyste User Experience

Dobry interfejs nie musi być najładniejszy. Musi osiągać cele biznesowe. Każde kliknięcie powinno przybliżać użytkownika do konwersji.

Omniscopy umożliwia monitorowanie User Experience. Czy ścieżka użytkownika jest jasna? Czy architektura informacji sprawia, że dochodzi do odpowiedniej podstrony? Dzięki zbieraniu informacji dotyczących interakcji użytkownika ze stroną – przykładowo, kliknięć, przewijania, braku aktywności i interakcji z formularzem – będziesz w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące doświadczeń użytkowników.

  • znajdź problemy ergonomii wewnątrz swojej strony;
  • buduj hipotezy oparte o prawdziwe dane;
  • twórz badania i mierz ich wyniki.

Optymalizacja konwersji i sprzedaży

Użytkownicy chcą dowiedzieć się więcej o usługach, na które się decydują – czy są dla nich korzystne, jakie są różnice między nimi a usługami konkurencji. A gdyby dało się usprawnić ten proces?

My dokładnie wiemy, czego szuka użytkownik. Dzięki śledzeniu jego pojedynczych sesji, będziesz w stanie odpowiadać na pytania użytkowników zanim dokładnie je sformułują. Będziesz w stanie umówić się z nimi na dodatkową rozmowę lub dosłać dodatkowe materiały. Będziesz też w stanie na podstawie ich doświadczeń dostosować odpowiednio stronę usługi, żeby w przyszłości użytkownicy z tego segmentu konwertowali szybciej.

  • zobacz gdzie użytkownicy zatrzymują się w lejkach konwersji;
  • znajdź dodatkowe punkty konwersji;
  • zidentyfikuj użytkowników zainteresowanych cross- i up-sell.

Większa konwersja marketingu

Każdego dnia tysiące osób trafiają na Twoją stronę i bloga. Z zewnętrznych portali, kampanii Adwords, linków na Facebooku, z ruchu organicznego.

Większość z tych osób pasuje do określonej grupy behawiorystycznej. Ich zachowania odpowiadają zachowaniom użytkowników tego typu. Powstają też nowe grupy, do których potencjalnie nie miałeś wcześniej dostępu.

Omniscopy monitoruje te zachowania i grupuje je. Zamiast tysięcy nagrań dotyczących użytkowników jednego typu, otrzymujesz najbardziej reprezentatywne. Te, które pomogą Ci zrozumieć, jak zwiększyć konwersję z przychodzących potencjalnych klientów.

  • zobacz co ma wpływ na inbound funnel;
  • dowiedz się, co czyni kampanie skutecznymi;
  • sprawdź, jak zachowują się użytkownicy od momentu wejścia na stronę.

Pomoc w czasie rzeczywistym

W Omniscopy możesz monitorować sesje na żywo. Doświadczenie użytkownika jest przetwarzane w czasie rzeczywistym. Możesz podglądać jego akcje w momencie, kiedy się dzieją. Wiesz dzięki temu dokładnie, czego potrzebuje użytkownik – czy powinien kliknąć w jakiś element, czy też powinien znaleźć się na innej podstronie.

Dzięki temu, w rozmowie z Call Center użytkownik nie musi opowiadać o swoim problemie. W wewnętrznym czacie nie musisz pytać, czy możesz w czymś pomóc. Twój pracownik od razu wie, co powinien powiedzieć klientowi.

  • przekazuj informacje pracownikom call center;
  • pomóż swoim użytkownikom już w momencie wystąpienia problemu;
  • diagnozuj potencjalne problemy, zanim będą miały wpływ na Twoją konwersję.

Budowanie mapy twojego produktu

Czy flow Twojej aplikacji jest zaprojektowany optymalnie? Jak użytkownicy używają Twojej aplikacji? Czy interakcje użytkowników z Twoją aplikacją dostarczają im pozytywnych doświadczeń?

Na te i wiele innych pytań odpowie Omniflow. Rozwiązanie zaprojektowane, aby pomóc użytkownikom oprogramowania Dynatrace AppMon zrozumieć, jak użytkownicy używają ich aplikacji. Omniflow wizualizuje kolejne kroki użytkowników w czasie używania aplikacji, pokazując wszystkie drogi, jakimi poruszają się oni po naszym systemie. Dodatkowo, dostarcza informacji na temat ich UX (User Experience), miejsc, które mogą być przyczyną nieoptymalnego wykorzystywania aplikacji oraz miejsc, w których występują błędy aplikacji.

  • zbuduj flow swojej strony oparte na prawdziwych ścieżkach użytkowników;
  • nagrywaj sesje użytkowników oparte o punkty konwersji;
  • stwórz heatmapy na interesujących Cię podstronach.

Dla kogo?

Jednym z kluczowych aspektów pracy Product Managera jest budowanie strategii opartej o dane. W tej chwili wymaga to wykorzystywania wielu narzędzi, prowadzenia analizy na wielu poziomach i często nie przynosi pożądanych efektów. Omniscopy pomaga zbudować Roadmapę produktu w oparciu o faktyczne zachowania użytkowników. Dzięki systemowi raportowania w łatwy sposób odnajdziesz informacje, które dotyczą priorytetowych zadań, które zwiększą konwersję produktu. Będziesz też w stanie śledzić w czasie rzeczywistym wprowadzone zmiany, co ułatwi wyciąganie wniosków i raportowanie.

W ruchu inboundowym często powstaje więcej pytań niż odpowiedzi. Użytkownicy trafiają na odpowiednie podstrony, ale gubią się, mają wysoki bounce rate, nie konwertują. Omniscopy daje odpowiedzi na większość pytań. Poznasz faktyczne zachowania użytkowników, heatmapy ich ruchu i zbadasz w warunkach naturalnych co sprawia, że kupują. Dzięki zaawansowanym filtrom będziesz mógł zawęzić kryteria wyłącznie do tych kampanii i segmentów, które Cię interesują. Na koniec wyeksportujesz raport, który możesz wykorzystać do ulepszenia strategii.

Użytkownicy poruszający się po stronie są ostatecznym Quality Assurance Designu. Nawet najbardziej zaawansowane testy Usability nie wystarczą do pokrycia wszystkich możliwych scenariuszy. Dlatego tak ważne jest śledzenie faktycznych zachowań użytkowników w ich naturalnych warunkach. Dzięki Omniscopy poznasz usprawnienia które możesz wprowadzić, aby ułatwić ścieżki użytkowników. Poznasz także w warunkach naturalnych jakimi ściezkami poruszają się po stronie określone segmenty użytkowników. Będziesz mógł też zbudować Persony odpowiadające faktycznym grupom użytkowników docelowych.

Użytkownicy często nie korzystają z narzędzi do raportowania lub też nie potrafią przedstawić co ich zablokowało. Dzięki oglądaniu sesji live będziesz w stanie skontaktować się z nimi bezpośrednio lub, w razie ich kontaktu, odpowiedzieć na wszystkie pytania oglądając ich nagranie. Będziesz mógł także raportować problemy z Javascriptem lub błędy w wyświetlaniu strony zanim dotrą do dużej grupy użytkowników.

 

Jeżeli masz wątpliwości, czy to wszystko może być możliwe w Twoim środowisku skontaktuj się z nami – nasi eksperci rozwieją wszystkie wątpliwości.

Skontaktuj się z nami

Kontakt